środa, 13 maja 2015

CZY CZEGOŚ CI BRAKUJE??


Psalm 23

Psalm Dawidowy.
PAN JEST PASTERZEM MOIM,
NICZEGO MI NIE BRAKNIE.
Na niwach zielonych pasie mnie. 
Nad wody spokojne prowadzi mnie.
Duszę moją pokrzepia. 
Wiedzie mnie ścieżkami sprawiedliwości 
Ze względu na imię swoje.
Choćbym nawet szedł ciemną doliną, 
Zła się nie ulęknę, boś Ty ze mną, 
Laska twoja i kij twój mnie pocieszają,
Zastawiasz przede mną stół wobec nieprzyjaciół moich. Namaszczasz oliwą głowę moją, kielich mój przelewa się.
Dobroć i łaska towarzyszyć mi będą 
Przez wszystkie dni życia mego. 
I zamieszkam w domu Pana przez długie dni.

Tak, to jest niesamowite, że gdy Pan jest naszym Pasterzem, to naprawdę niczego nam nie brakuje. Niczego w duszy i w sercu – reszta jest nieważna. Bo Bóg sam jest dla nas zaspokojeniem wszystkich naszych potrzeb naszego wnętrza, nadto prowadzi nas do takich miejsc i zdarzeń w życiu, które dopełniają ten stan. Coś takiego możliwe jest tylko wtedy, gdy On jest naszym Przewodnikiem i On jest naszym Pasterzem. Gdy to właśnie On wskazuje nam te łąki, na których powinniśmy się paść... nie my sami wybieramy według własnego widzimisię, które najczęściej jest loterią na zasadzie chybił-trafił. A jakie jest prawdopodobieństwo trafienia na chybił-trafił wie najlepiej ten, kto grał w totolotka. Ile razy trafił szóstkę. Tak, tylko Bóg wie, które łąki są dla nas w życiu najlepsze. Który mąż/żona, która praca, dom, miejsce zamieszkania itp. Dlatego warto wszystko powierzać w Jego ręce i pilnie kierować się Jego wskazaniami, jeżeli faktycznie chcemy dojść na te soczyste niwy zielone, wody spokojne, stół obfitości zastawiony wobec wrogów... itd. Jeżeli chcemy dojść do celu i nie chybić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz