piątek, 23 stycznia 2015

7. "Pójdę za Jezusem nawet wtedy, gdy ty nie pójdziesz...."


cd.


Reakcja Piotra na pytanie Jezusa: „Czy i wy chcecie odejść?” jest ciekawa także z innego względu. Odpowiedź Piotra: „Panie! Do kogo pójdziemy?” przekazuje w sposób jednoznaczny taką informację, iż Piotr nie ma zamiaru odchodzić od Jezusa bez względu na to, co zrobią inni. Inni uczniowie odchodzili – więc całkiem ludzką rzeczą byłoby pójść za tłumem – tym bardziej że to były faktycznie tłumy, które odchodziły od Jezusa – dziesiątki, setki, a nawet tysiące osób. Ale dwunastka pozostała wierna. Piotr też. I on wyraził to w sposób nie pozostawiający żadnych wątpliwości, że nie zamierza iść za tłumem. Że wie, co ma robić i jak żyć – i będzie tak żyć bez względu na to, co zrobi tłum. Piotr nie sugerował się tłumem w swoich decyzjach. Sam w sobie wiedział, co jest słuszne.



Ja też wiem, jaka powinna być moja droga i decyzja nawet najbliższej i najdroższej mi osoby nie wpłynie na to, jaką drogą będę iść i co będę w życiu robić. Bo ja wiem, co mam robić. A będę robić to, co uważam za najlepsze. Pójdę za Jezusem.

K.Sz. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz